Fleurvanosnabrugge.reismee.nl

Voltzberg

Hoi mensen van het goede leven,

Vandaag is alweer ons laatste dagje hier ): Gelukkig kunnen we zeggen dat we alles uit deze stage hebben gehaald! Elke weekend leuk besteed aan tripjes en veel uit eten geweest. Deze week hebben wij meegelopen bij het Research Centrum, dit was erg leuk! Veel geleerd over onderzoek in Suriname en ze vroegen ons of we terug willen komen om voor hen onderzoek te doen, dus wie weet..

Even een flashback naar vorige week, toen zijn we op zondag naar Berg en Dal geweest. Hier hebben bij boven de jungle geziplined en op de rivier gekayakt. Vooral het ziplinen was suuuuper gaaf! Het kayaken was wat zwaar, maar we hebben wel apen gezien. Tijdens onze laatste afdaling bij het ziplinen was ik de laatste en vroeg de instructeur mij of ik het ook ondersteboven durfde. Ik wilde wel indruk maken op de groep natuurlijk dus ik (bijna geheel) zonder angst op zijn kop aan die kabel gaan hangen. En ze stonden inderdaad gek op te kijken toen ik aankwam!

Dit weekend hebben wij een 4 daagse trip gedaan, dit was wel duidelijk de leukste trip van allemaal. Dag 1 bestond uit de heenreis, het is namelijk 4 uur met de auto en 4 uur met de boot. 3 van de 4 uur met de auto gaat over een hobbelige zandweg, maar dan wel gewoon met 100 km per uur. Eenmaal aangekomen in het donker hebben wij onze hangmatten opgehangen en zijn wij ons onder de sterren in de rivier gaan baden. De volgende ochtend stond ons een leuke verrassing te wachten. Als je namelijk onder een boom gaat staan en heel hard JAPIE roept komen er kleine doodshoofd aapjes die je bananen kan voeren. Echt te schattig waren ze! 's Middags zijn we bepakt en bezakt naar de Voltzberg vertrokken. Margo en ik gingen samen met een van de gidsen naar de berg mountainbiken. Heel zijn we er niet vanaf gekomen, maar wel levend gelukkig. Onder het bloed en blauwe plekken zaten we, maar het was het wel waard! Aan de voet van de berg hebben we gewacht op de wandelgroep en zijn wij met zijn allen de berg gaan beklimmen. En of die stijl was!!! Eenmaal boven aangekomen hebben we naar de zonsondergang gekeken. Boven op deze berg hebben wij geslapen onder de sterren. Een deel op het topje op matjes en een deel in hangmatten in de bosjes. Ik had al verwacht dat het koud zou worden op het topje en ik dacht dus slim te zijn om een hangmat te kiezen. Maar het was geen goede keuze.. Na een paar uur lag ik namelijk half op de grond.. Na een zware nacht was het eindelijk ochtend en gingen we de zonsopkomst bekijken. Maar het moment dat ik op stond dacht ik dat ik gek werd, mijn hele arm zat onder de rode bultjes die super erg jeukte. Toch kon ik er op dat moment niet echt iets aan doen en gelukkig maakte het mooie uitzicht alles goed. De terug weg heb ik lekker gelopen en zijn Jan en Michelle gaan fietsen, maar die zijn er ook niet heelhuids vanaf gekomen. Zij zijn allebei tegen een boom met stekels gefietst en hebben nu nog steeds een paar stekels in hun armen die eruit moeten gaan zweren. Weer bij de boot aangekomen zijn we lekker terug gaan zwemmen met zwemvesten aan. Er stond echter in de middag ook nog wat op het programma, dus we hebben snel een middag dutje gedaan met zijn allen. 's Middags gingen we namelijk nog naar de Ralleigh vallen die ook echt super gaaf waren en waar we weer gezwommen hebben. Op de terugweg hebben we 2 vogelspinnen gezien. Na een heerlijke avondmaaltijd zijn we kaaimannen gaan spotten. We hebben super veel grote kaaimannen gezien maar het mislukte telkens. Het eerste wat we vingen was een super zware rog! Hij woog zeker wel 10 kilo. We hebben hem dus meegenomen en opgegeten. We hadden het kaaiman vangen al opgegeven toen een van de gidsen het nog een keer probeerde en een kleine ving met zijn blote handen! Deze hebben we later wel vrijgelaten. De 4e dag bestond weer uit de lange terugreis. Eenmaal weer in Paramaribo aangekomen zijn we voor de laatste keer uit eten geweest met zijn allen. Maar nu moet ik snel opschieten met mijn koffer inpakken!
Tot in Nederland!!!

Liefs, Fleur

Reacties

Reacties

Hans Kalkhove

Een hele goede reis terug!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!