Fleurvanosnabrugge.reismee.nl

Bigi Pan !!!!

Hoi thuisblijvers,

Het is alweer bijna een week geleden dat wij (Michelle, Eva en ik) naar Bigi Pan zijn gegaan. Op zaterdagochtend zijn wij om 9 uur richting Nickerie vertrokken. Onderweg gestopt op verschillende leuke plekjes, zoals Groningen, Wageningen en de zee bij Nickerie. Precies op tijd zijn wij aangekomen bij de boot die ons naar Bigi Pan heeft gebracht. Wij wisten eigenlijk niet zo goed wat we allemaal konden verwachten en dat maakte alles nog leuker. Wij hebben door hele ondiepe sloten gevaren, dus wij hebben ook meerdere keren vast gezeten. Op de filmpjes die ik geplaatst heb kun je een beetje zien hoe dit eruit zag. Meerdere gave vogels gezien, o.a. roofvogels en een uil. Wel veel dode vissen, omdat de sloot zo laag komt te staan dat er niet genoeg voedingsstoffen/zuurstof is voor alle vissen. Eenmaal in Bigi Pan (letterlijk: grote kom) aangekomen, zagen wij ons huisje staan en jawel gewoon op het water! Daar stond lekkere bami op ons te wachten. Het was zo gaaf dat we het niet eens erg vonden dat er geen deur voor ons toilet zat en je ALLES kon horen van iedereen. Op je mini balkonnetje kon je genieten van het uitzicht. Alles was zo vredig en mooi. Toen de zon eenmaal onder was zijn wij weer met de boot naar de slootjes vertrokken om Kaaimannen te spotten. Jammer genoeg geen een gezien, wel spinnen en een slang! 's Avonds heerlijke saoto soep gegeten en daarna lekker naar bedje gegaan. De volgende ochtend zijn we om 6.15 opgestaan om de zonsopkomst te bekijken. Echt prachtig! Meteen daarna zijn wij in de kano gesprongen en een stukje gaan kanoën. Wat je echt totaal niet verwacht is dat het meer maar 40 cm diep is!!!! (Zie foto's!) Na een laatste rondje over het meer, waarbij we door een soort bomen kerkhof zijn gevaren, zijn we aan onze terugweg begonnen. Oh nee, eerst nog even lekker nasi gegeten. Na een aantal lange uren reizen waren we weer veilig thuis en kon ons ziekenhuis avontuur weer verder gaan.

Nu is het weer vrijdagavond en zit onze ziekenhuis stage erop. Erg interessante week gehad waarbij ik heeeel veel vagina's heb gezien.. Gelukkig ook wat baby's gezien en anamneses mogen afnemen. Vandaag ook een aantal echo's mogen bijwonen, erg leuk om zulke gelukkige mensen te zien. Dit weekend staat er weer iets heeeel leuks op de planning!! Maar dat verklap ik lekker nog niet, jullie horen weer van mij!

Dikke kus!!!!

Oma Jannie

Hoi Fleur
Wat een mooie reis en de mooie video filmpje ik ben benieuwd naar je verslag van je weekend.

Veel liefs Oma Jannie

Hans Kalkhove

Hoi Fleur, alweer een mooi verhaal en foto's. Ik word gewoon jaloers op al je ervaringen. Geniet er maar volop van, je kan er later met veel plezier op terugkijken. Pas goed op jezelf!

Conny

Wat een mooie ervaringen Fleur.
Genieten !!!

Egon en Greetje

Goed bezig meiden! Wat een ervaringen en avonturen.
Heel erg bedankt voor de verhalen en foto's. Geniet nog even van jullie laatste week.